Har du spørgsmål til måltidskasserne fra Coop.dk MAD - Få svar her

Hyppigste spørgsmål og svar
Er alle varerne økologiske?
Det afhænger af kassen, du vælger. Vælger du en økologisk kasse, vil alle varer som udgangspunkt være økologiske. Dog kan der være enkelte varer, som ikke er økologiske. Det kan fx være fisk eller få andre varer, hvor det ikke har været muligt for os at finde en økologisk variant. Vi lover, at der altid er minimum 90 % økologi i vores økologiske måltidskasser.
Hvor lang tid binder jeg mig som kunde?
Du kan altid opsige dit abonnement senest torsdag kl. 23.59 før levering. Ønsker du ikke at tegne et abonnement, kan du blot købe en enkelt måltidskasse og få den leveret lige til døren. Bemærk dog, at der er leveringsgebyr, hvis du blot bestiller en enkelt måltidskasse uden at tegne et abonnement.
Kan jeg ændre min kasse eller springe en uge over?
Selvfølgelig - op til 10 dage før levering, kan du pause næste uges måltidskasse, hvis du eksempelvis er på ferie. Det kan du gøre frem til torsdag 23:59, og du gør det ved at klikke på fanen "måltidskasser", når du er logget på Coop.dk/Mad, hvor du kan se og afmelde dine kommende 5 leveringer.
Ønsker du at ændre i antallet af dage, personer eller kasse, så kræver det desværre at du opsiger det nuværende abonnement og laver et nyt på den nye kasse. Vi arbejder på at ændre dette, så det bliver lettere.
Hvordan betaler jeg?
Du kan betale med kreditkort. Herunder Dankort / VISA-Dankort, Coop Bank Mastercard, MasterCard, VISA, VISA Electron, Meastro, JCB og American Express.
Hvad gør vi, hvis vi er et ulige antal personer i husstanden?
Vores måltidskasser er enten til 2 eller 4 personer, hvilket ikke passer alle husstande. Hvis I er 3 personer, anbefaler vi, at I vælger en kasse til 4 personer, så er der også lidt til madpakken. Som udgangspunkt anbefaler vi, at I starter med selv at vurdere, hvor meget aftensmad I spiser i jeres husstand. Er det tredje medlem fx et yngre barn, kan I måske nøjes med en 2 personers kasse, men spiser jeres barn samme mængder som jer, vil vi anbefale en kasse til 4 personer.
Hvordan kommer jeg i gang?
Hvordan bestiller jeg?
På vores oversigt kan du se, hvilke kasser du kan vælge imellem. Vælg den du ønsker og vælg, hvor mange personer og hvor mange dage du ønsker. Vælg hvor ofte, du ønsker leveret og klik på ”Bestil”. Herefter vælger du et leveringstidspunkt og afslutter med at gennemføre din ordre.
Hvad er deadline for bestilling?
Du kan bestille, ændre eller afbestille din kasse helt frem til kl. 23:59 torsdag før din levering. Dog kan populære tidspunkter blive udsolgt, så jo før du bestiller, des bedre.
Er der en bindingsperiode?
Nej, der er ingen bindingsperiode, så du kan nemt afmelde dit måltidskasseabonnement, hvis du fortryder. Den eneste binding er, at du ikke kan få måltidskassen annulleret efter deadline, som er torsdag 23:59 inden levering.
Hvornår kan jeg få leveret?
Måltidskasserne leveres mandag og tirsdag samt søndag i udvalgte områder. Indtast dit postnummer og adresse, og vi viser dig konkrete leveringsmuligheder. Små ændringer kan forekomme omkring helligdage, og du vil i så fald blive informeret.
Kan jeg ændre i min bestilling?
Selvfølgelig - op til 10 dage før kan du pause næste uges måltidskasse, hvis du eksempelvis er på ferie. Det kan gøres frem til torsdag 23:59, og du gør det ved at klikke på fanen "måltidskasser", når du er logget på Coop.dk/Mad, hvor du kan se og afmelde dine kommende 5 leveringer.
Ønsker du at ændre i antallet af dage, personer eller kasse, så kræver det desværre at du opsiger det nuværende abonnement og laver et nyt på den nye kasse. Vi arbejder på at ændre dette, så det bliver lettere.
Praktisk information
Hvad koster levering?
Selve leveringen af din måltidskasse koster 0 kr., hvis, hvis du tegner et abonnement. Køber du blot en enkelt måltidskasse, afhænger prisen af dit ønskede leveringstidspunkt og -sted.
Hvad gør jeg, hvis der mangler en vare, eller en vare er dårlig?
Hvis indholdet i din måltidskasse ikke svarer til de varer, der er står i opskrifterne, bedes du ringe eller skrive til vores kundeservice. Du bør ligeledes kontakte vores kundeservice, hvis der uheldigvis er en vare med din måltidskasse, hvor kvaliteten ikke er i top.
Hvordan afmelder jeg et abonnement?
Hos os er der ingen bindingsperiode, og du kan nemt opsige dit måltidskasseabonnement - dog senest torsdag 23:59 inden levering. Dette gøres ved at klikke på fanen "måltidskasser" når du er logget på Coop.dk/Mad hvorefter du kan afmelde enkelte leveringer eller hele abonnementet. Bemærk, at dit abonnement først kan betragtes som værende opsagt, når du har modtaget en bekræftelse pr. e-mail herpå.
Emballage - Retur
Kasser og termokasser tager vi gerne med retur. Du skal blot stille dem frem til os ved din næste levering. Vi tager ikke plastikposer og køleelementer med retur. Læs mere om emballage her.
Skal jeg være hjemme på leveringstidspunktet?
Dette afhænger af, hvor du bor. Læs mere her.
Hvorfor vælge Coop.dk MAD?
Alt samlet ét sted
Med en måltidskasse fra Coop.dk MAD får du alt, hvad du skal bruge til ugens måltider i én kasse (kød, fisk, ris, grøntsager osv.).
Du sparer tid
Når du får din måltidskasse leveret sparer du masser af tid på både madplaner og indkøb. Det giver en lettere hverdag med mere kvalitetstid – og sikrer samtidig variation og kvalitet i aftensmåltiderne.
Ny menu hver uge
Hver uge er der en ny menu i vores måltidskasser. Det betyder stor variation og nye ideer til nem og velsmagende hverdagsmad.
Hvad får jeg med Måltidskassen?
Er der alt, hvad jeg skal bruge i Måltidskassen?
Ja, alt hvad du skal bruge til de komplette måltider er i kassen (grøntsager, kød, fisk, ris, pasta, brød, krydderier mv). Vi regner dog med, at du selv har de mest basale basisvarer som fx salt, peber, sukker, olie, mel, soya, eddike, smør, mælk og enkelte krydderier. Se listen med basisvarer her.
Er der opskrifter med i kassen?
Ja, der følger opskrifter med i kassen. De passer til det antal dage og antal personer, som kassen er beregnet til. Opskrifterne er naturligvis skrevet, så de er nemme at følge for enhver.
Hvor meget mad er der i Måltidskassen?
Når vi sammensætter en måltidskasse, arbejder vi med en række tommelfingerregler, der skal sikre, at du får et godt og mættende måltid, der lever op Fødevarestyrelsens anbefalinger. Det betyder, at der pr. person typisk vil være ca. 300 g grøntsager, min. 100-150 g fisk, kød eller protein, 100 g pasta, tørret ris/bønner/linser/bulgur m.v. eller min. 200 g kartofler. Den fordeling kan naturligvis variere afhængig af retten.
Skal jeg lave retterne i den rækkefølge, der er foreslået?
Ja, vi anbefaler, at du laver retterne i den rækkefølge, de står i. Måltidskasserne indeholder mange råvarer, som hver især har forskellig holdbarhed, og det er derfor vigtigt, at råvarerne med den korteste holdbarhed (f.eks. fisk) bruges først. Hvis måltidskassen først tages i brug senere end på leveringsdagen, kan vi ikke garantere for varernes friskhed.
Hvem laver opskrifterne?
Opskrifterne laves af dygtige kokke i samarbejde med Coop. Kokkene har hver især deres speciale indenfor madlavning. Under hver kasse kan du se, hvem der står bag ugens kasse og læse mere.
Kan jeg se, hvad der er på jeres menuer frem i tiden?
Ja, du kan se, hvilke retter kasserne indeholder 2 uger frem i tiden. Klik her og vælg den kasse, du er mest interesseret i, for at se uge-menuerne. Vi tager dog forbehold for ændringer i ugens menuer. Der kan i særlige tilfælde ske ændringer, efter deadline for bestilling er overskredet. Det kan fx ske, når en høst slår fejl, eller når en råvare bliver kasseret i vores kvalitetstjek, eller hvis en levering fra en leverandør ikke når frem til aftalt tid.
Kan jeg købe en enkelt måltidskasse uden at tegne abonnement?
Ja, det kan du godt. På bestillingssiden for den ønskede måltidskasse skal du blot vælge ”Enkelt levering” i den menu, der er lige over knappen ”Bestil abonnement”. Hvis du blot bestiller en enkelt måltidskasse (og ikke tegner abonnement), vil der dog blive pålagt leveringsgebyr på din bestilling.
Hvilke kasser kan jeg vælge imellem?
Den Populære
Den Populære er den kasse, alle kan li’. Her får du favoritretterne, der er lige til at forstå og nemme at holde af. Alle retter har masser af god smag og en snert af genkendelsens glæde. Overskuelige opskrifter gør det nemt at få dine livretter.
Den Nysgerrige
Spændende retter fra hele verden. Du skal vælge Den Nysgerrige, hvis du elsker overraskelser og er med på at få bragt alle verdens køkkener hjem til dig. Måske er du allerede dus med masser af forskellige krydderier og råvarer – og hvis ikke, så bliver du det hurtigt. Men uanset hvor eksotiske opskrifterne er, så er de altid til at forstå og fulde af smag.
GoCook
GoCook-måltidskassen er velegnet både til børnefamilien og dig, der gerne vil lave god og simpel hverdagsmad. Opskrifterne er lige til at gå til, så du kan lave retterne sammen med dit barn i køkkenet. Du kan altid finde en børnevenlig, trin-for-trin udgave af GoCook-opskrifterne på gocook.dk – oplagt til barnets maddag.
Den Grønne
Kassen til dig, der elsker alt det grønne – eller bare gerne vil have noget mere af det. Der er fast 1 dag med fisk, 1 dag med kylling og 2 kødfrie dage. Der er fokus på sæsonens grøntsager, enkel og simpel mad med et tvist, som kan give inspiration til madlavningen. Kassen er økologisk med undtagelse af fisk og få øvrige ingredienser, hvor det ikke har været muligt for os at finde en økologisk variant. Bestiller du kassen til 3 dage, vil du altid få 2 kødfrie dage og 1 dag med kylling/fisk. Opskrifterne er ligetil, og gør det nemt at forny dit grønne køkken med masser af god smag.

Vælg leveringstidspunkt

Vi vil gerne sikre os, at dine varer er på lager, når du skal bruge dem.
Derfor bedes du vælge sted og tidspunkt for at kunne fortsætte med at handle.

Vælg første leveringstid

Efterfølgende måltidskasser leveres samme ugedag og tid


Kl.
{{selectedSlot.text}} {{selectedSlot.amountText}} kr. * {{selectedSlot.step2DiscountedAmountText}} kr.


{{error.message}}

Modtag en besked, når vi leverer hos dig

Vi leverer desværre ikke til postnummeret {{postalCode}} på nuværende tidspunkt.
Indtast din e-mail herunder, så vil vi kontakte dig, hvis vi starter levering
i dit postnummer.

Tak for din interesse

Vi kontakter dig, hvis vi starter levering indenfor dit postnummer.

Du forsøger at ændre postnummer for din levering, men det er desværre ikke muligt. Hvis du vil have leveret dagligvarer i dette postnummer, skal du lave en ny bestilling hos din lokale Coop-butik, som du nu kan handle hos online.
{{localStore.city}}
Fejl
{{error.message}}

Oplys venligst dit postnummer for at se mulige leveringstidspunkter.

Tidspunkter, hvor du ikke behøver at være hjemme

Formiddag
Eftermiddag
Aften

Tidspunkter, hvor du skal være hjemme

Formiddag
Eftermiddag
Aften

Spar penge på levering

 

Køb for {{basket.deliveryDiscount.step2ActivationAmount.formatShort}}
Yderligere {{ basket.deliveryDiscount.remainingToActivateStep2.formatNormal}}

Og spar {{ basket.deliveryDiscount.step2Discount.formatShort }} på levering

Køb for {{basket.deliveryDiscount.step3ActivationAmount.formatShort}}
Yderligere {{ basket.deliveryDiscount.remainingToActivateStep3.formatNormal}}

Få gratis levering
Og spar {{ basket.deliveryDiscount.step3Discount.value | toAmountPlain }} på levering

Fri levering

Du får fri levering, hvis du køber for over {{basket.deliveryDiscount.step3ActivationAmount.format}}

Deadline for bestilling

 

Click & Collect


Vælg leveringstidspunkt

Levering:{{ selectedDeliveryDay.text }} {{ selectedSlot.text }}

1.Indtast kode

Ugyldig kode
{{error.message}}

Bemærk!

Ansvaret for varerne overgår til køber ved levering til afhentningsstedet.
{{drop.name}}
{{drop.streetName}} {{drop.streetNumber}}
{{drop.postalCode}} {{drop.city}}

2. Vælg dato

Uge {{weekDayName}}
{{week.text}} {{day.text}} {{day.text}}

3.Vælg tidspunkt

Erstatningsvarer

Hvad menes med en erstatningsvare? Ud fra hvilke kriterier får jeg en eventuel erstatningsvare? Hvad sker der, hvis en vare er udsolgt? 

 

dagligvarer online

I situationer, hvor en bestilt vare ikke kan leveres, tilbyder vi dig en erstatning for den bestilte vare. Dog kun hvis du har accepteret dette ved din bestilling på Coop.dk MAD. Du vælger selv ved bestillingen, om du siger ”ja” til erstatningsvarer.

Erstatningskriterier

Har du sagt ”ja” til erstatningsvarer, vil du enten:

1) Modtage en tilsvarende eller bedre vare til samme pris som den bestilte.

2) Modtage en vare af lavere kvalitet til en lavere pris (prisen på den leverede vare).

Har du ikke sagt ”ja” til erstatningsvarer, eller kan vi ikke finde en passende erstatning, skal du naturligvis ikke betale for den pågældende vare, og beløbet udgår af din faktura. 

Udsolgte varer

Du kan desværre opleve, at visse varer er udsolgte på Coop.dk MAD. Så snart varen ikke er at finde på vores lager, vil den stå som udsolgt på Coop.dk MAD.

Vi gør alt, hvad vi kan for at sikre dig friske varer. Derfor tilbyder vi dig holdbarhedsgaranti på en lang række varer. For at overholde denne garanti kan der ved visse bestillinger opstå den situation, at en vare bliver kasseret i vores kvalitetskontrol - og at vi dermed desværre ikke kan levere den, selvom du har kunnet bestille den på Coop.dk MAD i første omgang.

Desuden kan der også opstå den beklagelige situation, at vores leverandører ikke kan levere en eller flere friske varer, på den dag, hvor du skal have leveret dine varer.

Hvis en bestilt vare bliver kasseret i vores kvalitetskontrol, eller vores leverandører ikke kan levere varen, på dagen hvor din levering sker, tilbyder vi dig en "erstatningsvare" ud fra ovenstående erstatningskriterier, såfremt du har sagt ”ja” til erstatningsvarer.

Du kan desværre ikke få leveret på det tidspunkt du tidligere har valgt

I mens du har været væk, er det det ønskede leveringstidspunkt desværre ikke længere tilgængeligt.Vælg venligst et andet leveringstidspunkt.
Ja tak - lad mig vælge et andet leveringstidspunkt
Jeg vælger et leveringstidspunkt senere

Vil du beholde din reservation?

Vi reserverer i øjeblikket dine varer samt dit valgte leveringstidspunkt.

Din reservation udløber om {{remindercountdown}} sekunder

Annullerer du din reservation eller er tiden herover udløbet, så kan vi ikke garantere dig, at alle varer og dit valgte leveringstidspunkt vil være tilgængelige ved afslutning af dit køb.

Du vil stadig kunne se dine varer i kurven uanset dit valg.

Ja tak - behold reservationen
Ja tak - behold reservationen
Annuller reservationen

Disse varer er ikke længere tilgængelige

Det er desværre ikke alle produkterne fra din tidligere ordre, som stadig er tilgængelig i vores butik. Det beklager vi. Nedenfor kan du se hvilke varer, der ikke længere er tilgængelige.

Kundeservice

{{lineItem.displayName}} {{lineItem.brand}} {{lineItem.displayName}} *

Flyt varer til din ordre?

Der er varer i din indkøbskurv. Vil du flytte disse varer til ordren, der leveres {{vm.deliveryText.toLowerCase()}}?

Der er varer i din indkøbskurv.
Ønsker du at beholde disse varer eller at fjerne dem fra kurven? {{vm.deliveryText.toLowerCase()}}